Zeynep Türkeş, 90’lı yıllara damga vuran albümün hit şarkısı Memedim’le Mehmetçik ailelerinin yüreklerine dokunmakla kalmayıp vatana, millete, tüm milliyetçilik duygularına dokunmuş bir sanatçıdır.
Tek bir yürekte onurlu gözyaşı akıttırmış, milyonların gönlünde taht kurmuştur. Geçtiğimiz yıl MKT Yapım imzalı kendisine ait “Tok Sevdalar” adlı single çalışmasını sevenleriyle buluşturup coşturmuştu.
Bu kez farklı bir çalışmaya her zamanki gibi yine ruhunun ışıltısını kattı ve yayınladığı single projeleriyle iddialı girdiği müzik dünyasında iddiasını sürdürmeye devam eden Irmak Yapım imzasına ses verdi.
“Veryansın!” diyerek Ali Irmak’la Veryansın’ı klasik eserler arasına hediye ettiler. Klipte kullanılan mor renk, rengin kendi ifadesiyle bütünleşmiş. Öncelikle mor asaleti temsil eder. Gücü de ifade eder ki, klipte duygu gücü hissediliyor. Mor otoriteyi de gösterir. Klipte gidişin otoritesi var gibi. Mor renk yaşamda bir anlam arayanları tatmin eden bir renktir. Klipte yansıması kullanılan mor renkle şarkının sözleri harmanlandığında anlam bulup tatmin olmamak imkânsız. Ayrıca tüm renklerin arasından mor renge bakıldığında akıl ve duyguların birlikteliğini ifade etmektedir. Söz ve müziği Ali Irmak’a ait bu şarkı dinlenip, klibi izlendiğinde akıl ve duygu birlikteliğini görmemek mümkün değil. Naçizane, kendi değerlendirmem…
Sevginin anlatılmasını, dostluktan ve samimiyetten bahsedilmesini isteyen, düşmanlıkların, kavgaların bitmesini dileyen Irmak Yapım’ın da sahibi Ali Irmak “Sevgi her yere yayılsın.” diyor.
Şarkıyı dinlerken kulak zarına dokunan tek cızırtılı ton yok. Dingin. Kaliteli. Duygulu. Sözler “Ali topu tut.”, “Oya ip atla.” ilkokul cümlesi değil, düşündürücü ve silkeleyici. Derin. Şarkı akıp giderken insan can kulağı ile dinliyor anlamını. Standart değil. Ezber değil. Kopyala, sonra biraz üstünde oyna, değiştir ve yapıştır değil. Yazılıp bırakılmamış. Üstüne zihin yorulmuş. Duygu direkt değil, dolaylı verilmiş. Hadi bir şarkı daha çıkartalım’a değil, eser üretelim’e özenilmiş. Zeynep Türkeş farkına Ali Irmak’ın yapım kalitesi de eklenince usulen “Süper olmuş!” değil, hakkıyla “Süper olmuş!” dedirtiyor.
“Kadın” deyince akla zarafet geliyor. Tartışmasız Zeynep’in kendisi gibi sesi de zarif. Ancak bu eserde erkek sesinin de zarafeti söz konusu olmuş. Höt ya da sigarazede bir ses yerine, erkek tonunda ama gayet zarif bir sesle karşı karşıya gelmenin hazzını yaşatıyor kulağa. Zarafetin kadın ve erkek versiyonu dahilinde bu iki zarif sesin birleşiminin sonucu kulak orgazmı yaşatıyor. Fevkalâdenin fevkinde bu düet insanın ruhunu hazzın en doruğuna çıkartıyor. Daha ne olsun; tabii ki yolu açık, tık’ı bol olsun…