Ahmet Özhan’dan Tarkan’a kadar bugün şöhret sahibi olan çok sayıda sanatçının eğitim aldığı, ‘Emin Ongan Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin en önemli hocalarından ve Türk müziğinde 26 makam terkip etmiş olan değerli bestekâr ve keman sanatçısı Varujan Zilciyan’ı kaybettik.

Çok sayıda bestesi olan değerli hocamız, Türk sanat müziği sanatçısı Meral Mansuroğlu’na da bir akrostiş yazmış ve bestelemişti. Şarkı, Meral Mansuroğlu tarafından yorumlanmıştı.

Baş harfleri ‘Meral’ olan ve Varujan Zilciyan’ın en sevilen şarkısı:

Meyde resmin hep canlanır, kadeh sensiz sarhoş gibi

Elinden aldım da câmı, şu gönlüm sarhoş gibi

Ruhumda nay gibi sesin, sabâdan farksız sesin

Ağlıyorken de bir başka gülerken başka güzelsin

Leblerin titrer bestemle, içerim bir hoş gibi

Varujan Zilciyan, bestekâr Turhan Taşan'la...

Türk musikisinin büyük bestekârlarından Emin Ongan’ın öğrencisi olan Varujan Zilciyan, çok sayıda ünlü isme hocalık yapmış ve konserlerde çok sayıda ünlü isme ise kemanı ile eşlik etmiştir. Emin Ongan, 1978 yılında ‘Hasretle Yanan Kalbime’ isimli ünlü eserini kendi sesi ile yorumlamıştır ve Ongan’a sadece kemanı ile öğrencisi Zilciyan eşlik etmiştir. Bu kayıt musiki tarihimizde, eserin bestecisinin kendi sesinden yorumunu günümüze taşımıştır. 'Emin Ongan Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin temel taşlarından biri olan Varujan Zilciyan, uzun yıllar cemiyetin nazariyat hocalığını da yaptı. Çok sayıda bestesi olan ve Türk musikisinde 26 makam terkip eden Zilciyan, musiki camiasında ise entelektüel kişiliği ile tanınırdı.

Nur içinde yatsın inşallah.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.