Gençlik, yapısal olarak çok dinamik olup toplumsal değişimlerden, sorunlardan ve bunalımlardan en çok etkilenen kesimdir. Tarihimiz de yüzyıllardır, gençliğin kişilik ve kimlik arayışının en yoğun ve en çalkantılı olduğu bir dönemdir. Bu çalkantıların şiddetini artırarak devam ettiği bir dönemde bu çalışma, gençlik üzerinde yapılan son ve kapsamlı olmasından dolayı önemlidir. Gençlik ile ilgili detaylı çalışmalar her zaman üniversitelerde tez olarak da verilmektedir. 

Bütün bu çalışmalardan yararlanarak gençliğin mevcut durumunu, istatistikî bilgilere girmeden, aşağidaki gibi özetleyebiliriz: 

•Sigara, alkol, kumar, uyuşturucu kullanma eğiliminde artış, bunları meşru görme, 

•Fuhuş, eşcinsellik, lezbiyenliği meşru görme, 

•Şiddete eğilim gösterme, 

•Bilgisayar ve internet bağımlılığında artış 

•Bireyselleşme, yalnızlaşma, sanallaşma, 

•Davranış bozukluğu, psikolojik olarak gel-git yaşama, 

•Parçalanmış kimlik-kişilik, kendine belirlediği kimlikle, düşünce ve davranışlarının uyuşmaması, tezatlı davranış, şizofren kimlik,

•Din algısında zedelenme, laikleşme-sekülerleşme,

•Toplumsal değerlere yabancılaşma, değer yargılarında zedelenme, 

•Kavramsal kargaşa, zihinsel kirlenme: din, laiklik- sekülerlik, ateizm, ahlâk, iffet, haya, vefa, aile, mahremiyet, nikah, nikahsız birliktelik, zina, eşcinsellik, aşk 

•Başkalarına karşı güven kaybı, kendisine karşı güvenme ile güvenmeme arasında gidip gelme

•Her şeyi bilir psikolojisinde olma 

•Gelecek korkusu ve ülkeden göç etme isteği 

•Kendisini sorumlu hissetmeme; fakat başkalarını sorumlu tutma, sorumluluk ve yükümlülük duygusu ıle alay etme; tersin,e çevresini kendisine karşı sorumlu sayma, 

•Birlikte yaşadıklarını kendine mecbur saymak, kendini kimseye karşı mecbur saymamak. 

•Kendini ifade edebilecek meramını anlatabilecek tarzda dile hâkim olamama, 

•Her şeye sahip olma hakkını kendisinde görmek; buna hakkım var mı gibi bir soruyu sormamak; köşe dönmeci zihniyet, maddiyatçılık eğilimi, 

•Sahip olduğu şeylerin kıymetini bilmemek ve umursamamak. 

•Sınırsız bir tüketici ve kullanıcı özelliği sergilemek, marka tutkusu, gösteriş 

•Elde etmek ıstedikleri ile haklı olmak arasında bir ilişki kurmamak. Elde etmek istediklerinde kendini haklı saymak. 

•Anormal giyim tarzı, 

•Aşırı uyku uyuma, 

•Erken ergenleşme,  

•Günlük ve anlık yaşamak, geleceğe yönelik plan yapmamak, 

•Bilgiye kendi çıkarı için ilgi duymak, bilgiyi paylaşmamak, 

•Rol modelleri; bilim adamları, düşünürler, din adamları, siyasetçiler değil, sanatçılar ve sporculardır... 

Gençliğe dair çok şey daha yazılabilir . Bir daha ki köşe yazısında diğer konulara değineceğiz...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
FRANSUA 11 ay önce

başarilar co