Öyle anılar, yaşanmışlıklar var ki bu trende, her şeyden önce savaşlara tanıklık etmiş bu tren...
Edirne’nin Karaağaç beldesinde yapılmış olan tren garı, Mimar Kemalettin Bey’e Şark Demiryolu şirketine yaptırılmış. 1914 yılında tamamlanan Karaağaç Tren istasyonu, I. Dünya Savaşı başlaması ile Yunanistan güzergâhı değiştiği için kullanılamadı. Savaş sonunda Karaağaç Osmanlı sınırları dışında kaldı. Yunanistan’ın batı Anadolu da işlediği savaş suçuna karşılık tazminat olarak geri verildi. Ancak, 24 Temmuz 1923 tarihli Lozan Antlaşması ile geri iadesi yapılan Karağaç ile 14 Eylül 1923 yılında tren istasyonu ile birlikte tekrar Türklere geçmiş oldu. Güzergâh dolayısı ile hemen hizmete alınamayan Tren İstasyonu 1930 yılında resmi olarak hizmet vermeye başladı. Ancak ülke sınırları dışında kalan demir yolunun büyük kısmı nedeniyle İstanbul’dan Edirne’ye gitmek için Yunanistan sınırından geçmek gerekiyordu.
Yeni bir güzergâh ile demir yolu inşaatı başlatıldı ve 1971 yılında Pehlivanköy Edirne hattı tamamlandı. Edirne merkeze yeni bir gar binası yapılarak Karaağaç istasyonunun demir yolu hizmetinin sonu 4 Ekim 1971 yılında gelmiş oldu. Yunanistan sınırına sadece 4 km. mesafedeki Tren istasyonu, 1974 yılında Kıbrıs harbi ile ileri karakol olarak hizmet vermiş.
Sonra ise günümüze kadar gelen Trakya Üniversitesi’ne verilmiş...
Ülkemizin her yanı tarih kokmakta…
Değerini bilmek gerek…