Onur Akay'ın 'Türk Sanat Müziği Günü' özel yazısı Aydınlık'ta!

Sanat Güneşi Zeki Müren'in doğum günü olan 6 Aralık tarihi, ses sanatçısı Onur Akay’ın 2012 yılında TRT Müzik ekranlarından yaptığı öneriyle, ‘Türk Sanat Müziği Günü’ olarak kabul edilmişti ve bu sene 7. kez kutlandı. Akay, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümü Öğretim Görevlisi, aynı zamanda Ses Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı görevlerini sürdüren Türk sanat müziği ses sanatçısı Gülşah Sönmez’le, özel bir söyleşi yaptı. Aydınlık Gazetesi'nde bugün yayınlanan söyleşide Sönmez, günümüzdeki assolistlerin ve bazı ünlülerin müzikalitelerini değerlendirdi.

“O SINAVI GEÇMELERİ GÜÇ”

Onur Akay’ın, “Günümüzde assolist olarak sahne alan isimler var. Onları sizinle değerlendirmek istiyorum. Seda Sayan, Sibel Can, Hülya Avşar, Gülben Ergen, Seren Serengil, Petek Dinçöz, Muazzez Ersoy ve Ebru Gündeş’in, konservatuar sınavına girdiğini düşünelim. Bu isimleri okula alır mıydınız ve bu isimler assolist olmaya uygun mu?” şeklinde sorduğu soruyu cevaplandıran Gülşah Sönmez, “Seda Sayan, Gülben Ergen, Hülya Avşar, Seren Serengil ve Petek Dinçöz sesleri açısından değerlendirilirse o sınavı geçmeleri güç.” ifadelerini kullandı.

“MUAZZEZ ERSOY SESİNİ HOR KULLANIYOR”

Gülşah Sönmez şöyle devam etti.

“Bir assolistin repertuarında ‘Sengin Semai’, ‘Ağır Aksak’, ‘Curcuna’ gibi usûllerde eserler olmalı. Bu yüzden assolist deyince aklıma Bülent Ersoy, Emel Sayın ve Muazzez Abacı gibi isimler geliyor. Sahnede jest ve mimik de önemli bir kabiliyet ama ben öncelikle solistin sesine ve repertuarına bakarım. Ebru Gündeş ve Sibel Can’ın Türk sanat müziği okuyuş üslupları tartışılır olsa da bana göre iyi icracılar. Onları alırdım konservatuara herhalde. Muazzez Ersoy diğer isimlere göre repertuarı açısından Türk sanat müziğine daha yakın bir isim fakat onun da sesini çok hor kullandığını söyleyebilirim.

Mustafa Sandal, Serdar Ortaç, Demet Akalın, Hande Yener, Gülşen, Bengü, Hadise ve Funda Arar hakkındaki düşüncelerini de anlatan sönmez, “Mustafa Sandal, Serdar Ortaç popüler müzikte bestekâr olarak daha başarılılar. Bengü, Hadise yine popüler müzik adına iyi sesler. Bu isimler arasında Gülşen ve Funda Arar’ı ayrı tutarım. Gülşen hem bir icracı hem de kendi şarkılarına hayat veriyor. Funda Arar ise bildiğim kadarıyla zaten konservatuar mezunudur. Türk Sanat Müziği icrasını olumsuz eleştirsem de müzikalitesi yüksek, beğendiğim bir sanatçıdır. Demet Akalın ve Hande Yener popüler kültür içinde birer figürler ve insanları etkileyebilecek şarkıları iyi kokluyorlar bence. En büyük şansları da bu.” dedi.

Röportajın tamamını Aydınlık Gazetesi'nden okumak için TIKLAYIN

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.